استفاده از تکنیک Content First به طراح سایت کمک می‌کند تا بهتر سایت را ریسپانسیو نماید. طبیعتا اگر از تکنیک Content First استفاده نشود، طراح، سایت را به صورت کامل به شما تحویل می‌دهد و حتی ریسپانسیو آن را انجام می‌دهد تا شما تایید کنید و سپس متن را از شما خواهد گرفت. حالا فرض کنید حجم و اندازه متن به اندازه‌ای کم یا زیاد باشد که حالت ریسپانسیو سایت را به کلی از بین ببرد و این مشکل بزرگی برای طراح سایت است چرا که باید مجدد روی آن کار کند.

به گزارش مرآت، در گذشته تمامی کسب و کارها حالت فیزیکی داشتند و شما به غیر از فروشگاه حضوری نمی‌توانستید محصول مورد نظر خود را در جای دیگری پیدا کنید ولی امروزه اوضاع متفاوت شده است. این روزها دنیایی به غیر از دنیای واقعی وجود دارد که ۹۹ درصد از ما مدت زمان زیادی را در آن می‌گذرانیم و کارهای زیادی را انجام می‌دهیم.

فضای مجازی همان دنیای غیر واقعی ولی پرکاربردی است که شما هر روزه از آن استفاده کرده و کارهای روزمره خود را با کمک آن پیش می‌برید. یکی از این کارهای روزمره خرید کردن است. در حال حاضر زمانی که هر فردی به محصول یا خدماتی نیاز داشته باشد، اولین کاری که انجام خواهد داد، مراجعه به گوگل و سرچ بهترین فروشگاه برای خرید است. در نهایت نیز احتمال زیادی وجود دارد که به همان صورت محصول خود را خریداری کند یا برای استفاده از خدمات شرکت مورد نظر، با آن‌ها ارتباط برقرار نماید.

content first

به همین دلیل است که خدمات طراحی سایت در مشهد طرفداران زیادی پیدا کرده و تعداد زیادی از صاحبین کسب و کارها برای داشتن فروشگاه مجازی اقدام می‌نمایند.

در ابتدای کار روش طراحی سایت به این صورت بود که فردی که این کار را به عهده می‌گرفت تنها با دانستن موضوع اصلی سایت، طرحی را روی سایت پیاده کرده و آن را تحویل می‌داد ولی الان روش کار به صورت دیگری است و اکثر افراد از تکنیک Content First استفاده می‌نمایند. در ادامه این روش را به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد.

تکنیک Content First چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، امروزه از روش‌های جدیدی برای طراحی سایت استفاده می‌شود. دو روش کار در طراحی سایت وجود دارد. در روش اول، طراح سایت تنها موضوع اصلی را متوجه شده و طرح را بر اساس نمونه‌هایی که در ذهن دارد، پیاده سازی می‌نماید. او هیچ اهمیتی به محتوای سایت نداده و اکثرا از متن‌های بی‌معنا و پیش فرض لورم ایپسوم برای پر کردن فضای خالی متن‌ها استفاده خواهد کرد.

ولی در روش دوم کاملا اوضاع فرق می‌کند. در این روش همه چیز روی محتوا برنامه ریزی خواهد شد و به همین دلیل به آن تکنیک Content First گفته می‌شود. در اینجا ابتدا طراح سایت با مدیر کسب و کار در رابطه با محتوایی صحبت می‌کند که قرار است در سایت قرار بگرید و با توجه به آن طرح سایت را پیاده خواهد کرد.

همه ما این را می‌دانیم که اگر تصمیم داشته باشید از خدمات سئو در مشهد استفاده نمایید، باید اهمیت زیادی به محتوا بدهیم و بدانیم هرکاری که در سئو انجام می‌دهیم به این موضوع بستگی داشته و اصطلاحا می‌توان گفت محتوا خدا است. به همین دلیل است که سایت‌هایی که با تکنیک Content First طراحی می‌شوند شانس بیشتری دارند تا رتبه بهتری را در موتورهای جستجو دریافت نمایند.

زمانی که طراح سایت دقیقا بداند که باید از چه چیزی در سایت استفاده کند، دقیقا برای آن برنامه ریزی خواهد کرد و جزء به جزء سایت را با توجه به آن طراحی می‌کند. اینگونه بعد از اتمام طراحی و زمانی که نوبت به بارگذاری محتوای اصلی می‌رسد، هیچ به هم ریختگی به وجود نخواهد آمد و همه چیز طبق نظم اولیه پیش می‌رود.

چرا باید از تکنیک Content First استفاده کنیم؟

تا اینجا در رابطه با چگونگی استفاده از تکنیک Content First صحبت کردیم و توضیح دادیم که این روش دقیقا چگونه انجام می‌شود ولی چرا باید از تکنیک Content First استفاده کنیم؟ در ادامه این قسمت شما را با دلایلی آشنا خواهیم کرد که قانع می‌شوید استفاده از تکنیک Content First بسیار بهتر از سایر روش‌ها می‌باشد.

بهینگی بیشتر سایت

همانطور که در قسمت قبلی نیز اشاره کوچکی به این موضوع کردیم، زمانی که محتوا را از ابتدا داشته باشید، دیگر مشکلی برای بارگذاری مجدد محتوا و هماهنگ سازی آن نخواهید داشت. برای مثال فرض کنید به عنوان طراح سایت در صفحه اصلی بخشی را برای متن درباره ما در نظر گرفتید و میزان مشخصی از فضا را به آن اختصاص دادید. حالا بعد از اینکه طراحی به اتمام رسیده است و متن اصلی را دریافت کردید متوجه می‌شوید که بیشتر از فضای اختصاص داده شده را اشغال می‌کند و ظاهر سایت به هم ریخته و باید مجدد قسمت‌هایی را تغییر دهید.

این قطعا زمان بیشتری می‌برد و دوباره کاری خواهد بود ولی اگر از ابتدا متن را داشته باشید می‌دانید با چه مسائلی رو به رو هستید و نیازی نیست مجدد سایت را با متن جدید هماهنگ نمایید.

بهینه سازی طراحی ریسپانسیو سایت

می‌دانید که این روزها کمتر کسی را پیدا خواهید کرد که گوشی هوشمند نداشته باشد و از آن برای بازدید از سایت‌های مختلف استفاده نکند. شما باید به عنوان یک مدیر کسب و کار به کاربران گوشی تلفن همراه اهمیت زیادی بدهید چون مطمئن باشید که تعداد آن‌ها بیشتر از کاربران دکستاپ و سیستم است.

به همین دلیل طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا به میان می‌آید. با این کار زمانی که سایت شما با گوشی باز شود، هیچ به هم ریختگی نداشته و کاربر می‌تواند تمامی جزئیات و متن سایت را با اندازه‌ای مناسب مشاهده کند.

استفاده از تکنیک Content First به طراح سایت کمک می‌کند تا بهتر سایت را ریسپانسیو نماید. طبیعتا اگر از تکنیک Content First استفاده نشود، طراح، سایت را به صورت کامل به شما تحویل می‌دهد و حتی ریسپانسیو آن را انجام می‌دهد تا شما تایید کنید و سپس متن را از شما خواهد گرفت. حالا فرض کنید حجم و اندازه متن به اندازه‌ای کم یا زیاد باشد که حالت ریسپانسیو سایت را به کلی از بین ببرد و این مشکل بزرگی برای طراح سایت است چرا که باید مجدد روی آن کار کند.

البته این طراحی مجدد به شما هم ضرر خواهد زد چرا که زمان بیشتری می‌برد و شما تا اتمام نهایی نمی‌توانید از سایت استفاده کنید و این موضوع باعث تاخیر در کار شما خواهد شد.

در حالت کلی این خیلی بهتر است که طراح سایت از همان ابتدا دقیقا بداند با چه چیزی رو به رو است و باید روی چه متنی برنامه ریزی نماید. در این صورت می‌تواند کاری با کیفیت خیلی بالاتری را به شما تحویل دهد.

منبع