زندگی امروزه ما بر پایه وسایل الکترونیکی طرح ریزی شده است.


در دنیایی زندگی می‌کنیم که پیشرفت‌ها و دیجیتالی شدن تمامی فعالیت‌های روزانه را در هر لحظه احساس می‌کنیم. یکی از فعالیت‌هایی که این روزها بیشتر به صورت دیجیتالی انجام می‌شود، خرید کردن است.


تعداد زیادی از افراد دیگر برای خرید کردن به بازارها مراجعه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند در منزل بشینند و از طریق سایت‌های فروشگاهی مختلف، خریدهای خود را انجام دهند. این کار خیلی ساده‌ای است و در زمانی که حسابی سرتان شلوغ بوده و زمان خرید ندارید، به کمک شما می‌آید.

طراحی intrinsic


به همین دلیل صاحبین کسب و کارهای مختلف سراغ طراحی سایت فروشگاهی در مشهد رفته‌اند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را در اینترنت نیز به فروش برسانند. تعداد زیاد کاربران و به تبع آن مشتریان باعث شده تا سود بیشتری به کسب و کارهای مختلف در فضای مجازی تعلق بگیرد و این چیزی نیست که بتوان از آن گذشت.


حالا که طراحی سایت این میزان اهمیت پیدا کرده است، باید دانش خود را در رابطه با آن افزایش دهیم و بدانیم دقیقا چه روشی برای ما بهتر است و نتیجه بیشتری خواهیم گرفت. تکنیک intrinsic یکی از تکنیک‌های طراحی سایت جدید است که با استفاده از آن می‌توانید سایتی بهینه داشته باشید. در این مطلب تصمیم داریم شما را با تکنیک intrinsic به صورت کامل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


تکنیک intrinsic چیست؟

همانطور که می‌دانید برای طراحی سایت در مشهد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود ولی تمامی این روش‌ها بر کدنویسی پایه ریزی شده است. کدنویسی‌هایی که برای طراحی سایت استفاده می‌شوند از گذشته تا کنون تغییر کرده است و در هر مرحله آپدیت‌هایی به آن اضافه شده تا طراح سایت بتواند راحت‌تر از آن استفاده کند.


اگر با کدنویسی آشنا نیستید باید بدانید که برای ایجاد هرگونه المانی در صفحه و اینکه جای آن را در صفحه مشخص کنیم، باید خط‌ها کد بزنیم و از ماژول‌های مختلفی استفاده کنیم. قبل از اینکه تکنیک intrinsic معرفی شود برای اینکه بتوانیم عناصر صفحه را در کنار یکدیگر قرار دهیم، باید از تکنیک table استفاده می‌کردیم که خب سختی‌های خاص خود را داشت.


در حال حاضر کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از این روش برای طراحی سایت استفاده کند و بیشتر از ماژول‌های Flexbox و CSS Grid در CSS استفاده می‌شود. این دقیقا همان تکنیک intrinsic است. بعد از اینکه این ماژول‌ها در CSS معرفی شدند، تکنیک intrinsic نیز به وجود آمد.


هر طراح سایتی با استفاده از تکنیک intrinsic بسیار راحت‌تر می‌تواند صفحه سایت خود را قسمت بندی کرده و المان‌های مختلف را در جایگاه خود قرار دهد. به این صورت میزان زیادی از کدهای غیر ضروری حذف خواهید شد و می‌تواند در سئو سایت شما نیز تاثیرگذار باشد.


تفاوت تکنیک intrinsic یا طراحی ریسپانسیو سایت

طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرای سایت یعنی سایت خود را به صورتی طراحی کنید که در گوشی موبایل به صورت مناسبی نمایش داده شود و یا با هر دیوایس دیگری هماهنگ باشد تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در هر سیستمی باز کرده و مشکلی با سایت نداشته باشند.


قبل از تکنیک intrinsic برای طراحی ریسپانسیو سایت از Media Queries استفاده می‌شد. در این روش کدهایی به سایت اضافه می‌شوند تا ظاهر سایت را در اندازه‌های مختلف صفحه بهینه نمایند ولی در تکنیک intrinsic عملا این موضوع حذف می‌شود.


با استفاده از ماژول‌هایی مانند Flex یا Grid در تکنیک intrinsic دیگر نیازی به کد اضافی برای حالت گوشی نخواهید داشت. تمامی تغییراتی که با تغییر دیوایس لازم می‌شود با استفاده از این ماژول‌ها به صورت خودکار انجام می‌شوند و این باعث طراحی یک سایت کاملا بهینه است و به طراح سایت کمک می‌کند تا کار خود را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهد.


زمانی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می‌کنید دارای ستون بندی شناور هستید که این موضوع باعث می‌شود با تغییر عرض صفحه، در مرحله اول عرض صفحه یا همان المانی که در صفحه دارید با عرضی که شما در اختیار دارید سازگار شده و بعد از آن ارتفاع المان یا تصویر دقیقا به همان اندازه‌ای که عرض کاهش یافته است، کاهش پیدا می‌کند.


این موضوع در تکنیک intrinsic صادق نیست. در این روش طراح سایت به راحتی می‌تواند علاوه بر ستون‌ها، ردیف‌ها یا سطرها را نیز کنترل کرده یا تغییر دهد و با این کار دیگر به هم ریختگی در صفحه نخواهید دید.


یک تفاوت دیگر زمانی است که از عکسی در سایت استفاده می‌کنید که عرض آن بزرگتر از فضای تعریف شده است. در این شرایط اگر از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید، عرض اضافی عکس از صفحه بیرون می‌رود و برای درست کردن این موضوع باید عرض جدیدی برای عکس تعریف نمایید.


این در حالی است که با استفاده از تکنیک intrinsic می‌توانید از دستور object-fit استفاده کنید و دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت و هیچ نیازی به کد جدید و سازگارسازی نخواهید داشت. تمامی این تفاوت‌ها باعث می‌شود تا تعداد زیادی از طراحان سایت از تکنیک intrinsic استفاده نمایند.


کاربرد تکنیک intrinsic در طراحی سایت

همانطور که گفته شد تکنیک intrinsic یک تکنیک جدید در طراحی سایت است که ساختار سایت را به صورت بهینه انجام می‌دهد و باعث می‌شود کد کمتری در سایت استفاده شود. این موضوعی نیست که به راحتی از آن بگذریم. با کم شدن کد در صفحه می‌توانید مطمئن باشید که سرعت بارگذاری سایت نیز کاهش پیدا می‌کند و کاربر زمان کمتری را منتظر خوانده شدن کدها و باز شدن صفحه می‌ماند.


این همان موضوعی است که می‌تواند تاثیر زیادی در سئو سایت شما بگذارد. با کاهش سرعت لود سایت کاربر از آن راضی بوده و دفعات بیشتری وارد سایت شما می‌شود. علاوه بر آن به دلیل پیدا نشدن هیچ مشکلی در حالت موبایل، می‌توانید از رضایت کاربران موبایل خود نیز مطمئن باشید.


به عنوان نکته آخر باید این را نیز بگوییم که در حال حاضر تعداد و تنوع ماژول‌های تکنیک intrinsic بسیار زیاد شده است و طراحان سایت با کمک خلاقیت خود از آن استفاده‌های زیادی می‌کنند و می‌توانند ویژگی‌های مختلفی را با تکنیک intrinsic در سایت خود به وجود آورند. به همین دلیل هر روز تعداد کسانی که از این روش استفاده می‌کنند افزایش یافته و کاربرد آن بیشتر می‌شود.

منبع